24 uurs dejavu! - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Claire Boerée - WaarBenJij.nu 24 uurs dejavu! - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Claire Boerée - WaarBenJij.nu

24 uurs dejavu!

Blijf op de hoogte en volg Claire

13 Maart 2013 | Bermuda, Bermuda Islands

Het blijft een vreemd gegeven, ik weet toch zeker dat we uitgevaren zijn. Dat we werden ingehaald door de Regina maris zou nog kunnen duiden op droom illusies of waanbeelden. Maar we lagen goed op koers, voor de Eye of the wind en ook hadden we de Thor heyerthal in het vizier, dat lijkt er al meer op, Wylde swan style.
Na 3 uur mij stevig vast te hebben gehouden aan de banken om niet overboord te spoelen, ben ik er toch zeker van dat we het rif van Bermuda hebben verlaten en de Atlantische overtocht zijn begonnen. Ik zoek mijn hut op, ga lekker liggen slapen en probeer niet zeeziek te worden van de golven die over ons schip heen tornen.
Ik word wakker van een vreemd gevoel, het lijkt wel of we stil liggen, ik kijk op mijn klokje mmm 12 uur geslapen. Zou ik nu al over de zeeziekte heen zijn met zo’n storm? Dat viel mij alles mee. Als ik boven kom voor de captains talk geloof ik mijn ogen niet, we liggen aan de kade in st George! Asjemenou! Hoezo triomfantelijk niet zeeziek geworden! We zijn nauwelijks onderweg geweest! haha

Na 12 uur tegen de golven in stomen is één van onze boordmotoren die het roer aanstuurt kapot gegaan. Er was mee te varen maar twee weken vond de kapitein gekkenwerk, na 12 uur zijn we dus omgedraaid naar st George om daar 24 uur na vertrek precies weer op hetzelfde plekje aan de kade te liggen, zucht!
Weg voorsprong, weg hoera we zijn weer op weg naar huis. Gelukkig kunnen we weer vol aan de bak met de lesdagen, jippie! Voor de kids hebben we vandaag maar een extra wifimoment ingelast om het avontuur met thuis te delen. En gelukkig kwam net het nieuws dat we kunnen vertrekken morgenochtend om 8 uur. De golven zijn inmiddels 2 meter gezakt naar 5 meter dus we hebben mazzel! En de wind staat morgen nog gunstig dus dat is mooi.

Dan gaan we nu echt aan de weg naar huis beginnen en kunnen jullie over twee weken weer uitkijken naar mijn blogje op de Azoren.
Wij hebben het met de Regina maris erg leuk gehad de laatste dagen op st George een gezellige barbecue met aansluitende disco in onze mainhold was erg geslaagd. Nu maar hopen dat we de race naar huis nog kunnen winnen. Volgens onze Kapitein Ingo kunnen we iedere dag 2 uur inlopen om toch nog voor de Regina aan te komen, jullie kunnen the battle volgen op Marine traffic.
Ik zie jullie aan de overkant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bermuda, Bermuda Islands

Claire

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 49542

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 28 April 2013

School at Sea

28 Mei 2009 - 30 Augustus 2009

Op naar de Pool

Landen bezocht: