Verkassen - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Claire Boerée - WaarBenJij.nu Verkassen - Reisverslag uit Bermuda Islands, Bermuda van Claire Boerée - WaarBenJij.nu

Verkassen

Blijf op de hoogte en volg Claire

08 Maart 2013 | Bermuda, Bermuda Islands

Op zondag is het weer verkastijd, we maken plaats voor ons collega schip de Regina Maris. Wij zoeken ons heil verderop, Hamilton de hoofdstad van Bermuda is de volgende haven. Hier zullen we vermoedelijk tot zondag doorbrengen. We worden er weer professioneel heen gevaren door de leerlingen van de scheepsovername, leuk bijklussen ;)

Gelijk bij het binnenvaren is het al duidelijk, dit is een heel ander Bermuda! Grote winkelpromenades hoge gebouwen etc. De daken zijn nog wel wit, dat doen ze hier omdat ze het regenwater opvangen. Op de daken wordt deze dan gefilterd door een speciale limestone verf die ieder jaar opnieuw moet worden aangebracht. Ieder huis heeft een eigen regenwatertank in de fundering zitten. Je moet wat als je geen natuurlijke zoetwaterbronnen hebt op het eiland.
Voordeel is wel dat ik hier een koffie tentje met sojamelk ontdek, dus ik kan weer een cappuccino bestellen. Fijn dat ze ook even internet hebben om alles te updaten. We liggen met ons schip midden in het centrum en we zijn heel prominent aanwezig. Het is heel gek dat er steeds mensen langskomen lopen en vanalles willen weten over ons schip. Wij hebben zoiets van oh nee niet weer eentje! Maar wij zijn al bijna vergeten hoe bijzonder ons tijdelijke huis is.
Ook hier een ontmoeting met de burgemeester gehad op het stadhuis, met een iets andere insteek. De leerlingen hebben veel geleerd over de economie en politieke insteek van Bermuda en hadden zich goed voorbereid met leuke interessante vragen. Het besturende team van Bermuda vond ook ons verhaal reuze spannend!
Helaas hadden we ook weer vriendjes aanboord….. je raad het al kakkerlakken! Dus afgelopen woensdag was Happy Cockroachday! Een dag vol schoonmaken en gif spuiten! Terwijl ik even aan de kade een frisse neus ga halen en een postkaartje, vaart het schip gewoon weg! Heel vreemd, blijkt dat we plotseling gaan tanken op de royal navy dockyard. Sta je daar! Gelijk maar de ferry die richting opgenomen zodat ik weer aan boord kon stappen haha. Wat een stunt!

Vandaag gaan we naar het instituut voor oceanografisch onderzoek BIOS Bermuda, dus daar heb ik wel heel veel zin in. Vandaag gaan we Hamilton ook weer verlaten om terug te varen naar st George waar ons collega schip de Regina Maris ligt, dat wordt vast gezellig!

• 08 Maart 2013 - 13:37

Ria Beentjes:

Hoi Clair, even een berichtje uit Heemkerk......
    Wat maak jij een mooie reis elke keer weer een mooi verslag van je en
    die print ik uit voor oma Blommaert dan is ze ook op de hoogte
    ze heeft je kaarten ontvangen en ze laat ze aan iedereen zien
    Geniet nog vanje reis en tot gauw!!!!
    Liefs en en dikke knuf....
    Ria en Aad Beentjes